Even voorstellen: Debora Wolffenbuttel

Home / Nieuws / Even voorstellen: Debora Wolffenbuttel

Graag stellen we je even voor aan onze kersverse afstudeerder Debora Wolffenbuttel. We geven haar even het woord, zodat ze zelf kan uitleggen wat ze allemaal voor ingewikkelds komt doen bij ons op kantoor!

Hallo!
Ik ben Debora Wolffenbuttel en sinds een paar weken werk ik aan mijn afstudeeropdracht bij Daadkr8 Marketing. Ik hou van vogels, illustreren, lezen, leuke dingen doen, nieuwe dingen leren en Robin. Ik volg de voltijd opleiding Communication and Multimedia Design aan de HAN in Arnhem. Ik specialiseer me op het gebied van experience design, wat inhoudt dat ik me bezig houd met gebruikerservaringen en het verbeteren ervan.

Wat Pixelposting is
Voor degenen van jullie die nog niet weten wat Pixelposting is; het is een SaaS-oplossing met bijbehorende hardware voor narrowcasting. Dit zijn moeilijke woorden voor het kunnen afspelen en beheren van video’s, tekstbalken en afbeeldingen op één of meerdere schermen. Met een online dashboard kun je één (of meerdere) apparaatjes aansturen, die vervolgens de media die jij uploadt en beheert afspeelt op een beeldscherm. Dit beeldscherm kan hangen in bijvoorbeeld wachtruimtes, winkels en kantoren. Zo kunnen oude, stoffige prikborden worden vervangen met vette video’s!

Wat ik ga doen
Ik ga met een kritisch oog kijken naar de user experience van het dashboard van Pixelposting. In het dashboard kunnen gebruikers video’s toevoegen aan een database die het apparaatje kan aflezen. Ik stel kritische vragen op het gebied van probleemoplossing, intuïtiviteit, bruikbaarheid en de mate van ‘self-explanatorism’ van de interface. Hiervoor ga ik gebruikerstests opzetten, prototypes ontwikkelen en andere relevante content ontwikkelen.

Wat hier zo leuk aan is
Soms denken bedrijven dat zij hét product van de eeuw ontworpen hebben, maar zodra klanten hiermee in aanraking komen blijkt er toch nog wel veel ruimte te zijn voor verbetering. Het is aan mij om al deze verbeterpunten te vinden en oplossingsrichtingen te adviseren. Het leukste hieraan is dat ik veel met echte gebruikers bezig ben. Ik help het bedrijf om valkuilen te vinden en om het product echt om hun gebruikers te laten draaien. Hier kan het product eigenlijk alleen maar beter van worden.

Wat het resultaat is
Aan het eind van het project hoop ik te hebben bijgedragen aan een fijnere gebruikerservaring. Ik ga er op de een of andere manier voor zorgen dat gebruikers autonoom en zonder frustraties met hun product aan de slag kunnen. Ik wil ze namelijk vooral laten genieten van het eindproduct: een vette uitstraling voor in hun winkel/kantoor/wachtruimte!

 

Dion van den Berg
Dion van den Berg
Heb je behoefte aan een goede gesprekspartner op het gebied van strategische en tactische marketingcommunicatie, contentproductie, gitaarmuziek, gegrilde eend, pasta of iets anders leuks? Dan is Dion je man. Neem contact met hem op met de onderstaande knop: